28 Ocak 2014 Salı

ZEYTİNYAĞLI KEREVİZ

Çocukken anneme sorardık akşam yemekte ne var diye hep aynı cevabı alırdık ;
ZEYTİNYAĞLI KEREVİZ
Hiç pişirmedi ama her sorduğumuzda aynı cevabı verdi :)
Ben de merak ettim neymiş bu yemek diye kendim pişirdim ve çok beğendim.
 

Malzemeler;
2 adet kereviz,
1 adet soğan ,
5-6 adet arpacık soğanı,
2 adet havuç,
zeytinyağ ,
2 portakal suyu,
dereotu
1 tatlı kaşığı tuz,
1 tatlı kaşığı şeker
 
Hazırlanışı;
  • Kerevizlerimizi halka halka doğrayıp limonlu suda bekletelim
  • Tencereye zeytinyağını ve küp küp doğranmış soğanımızı ekleyelim.
  • Soğanlar pembeleşince arpacık soğanlarını ve halka halka doğranmış havuçlarımızı ekleyelim.
  • Havuçlarımızı 3-5 dakika kadar kavuralım .
  • Tuzumuzu ve şekerimizi ekleyelim.
  • Kerevizleri çiçek şeklindeki kurabiye kalıbı ile kesip tencereye ekleyelim.
  • Portakal suyunu ve biraz da sıcak su ekleyip 20-25 dakika kadar pişirelim.
  • Soğuduktan sonra ince kıyılmış dereotu ile servis yapalım .
  • Afiyet olsun... 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder