6 Ocak 2014 Pazartesi

SÜT REÇELİ (DULCE DE LECHE)

Karamel sevenlere duyurulur....
 
Benim gibi karamel hastasıysanız tam size göre bir tarif.....Çocukken yazın kayseriye köye  giderdik 3 ay boyunca ve tek eğlencemiz şehire inip dondurma yemekti . Roma dondurması meşhurdu Kayserinin şimdi hepsi kapandı :( ...köye gitmek için otobüslerin hareket ettiği durağın hemen arkasında bir dondurmacı vardı karamelli nefis dondurma yapardı ...
Köye kadar götüremezsiniz erir mecburen orda yerdik dondurmayı.  Bir gün sadece karamelini istedim dondurmacıdan pet şişeye doldurup vermişti nasıl mutlu olmuştum... işte süt reçeli bana o günü hatırlatan bir tat ve her lokmasında beni mutlu ediyor :)
 
malzemeler,
1 kilo taze süt (5 su bardağı) ( ben çaysütün poşetteki doğal sütü ile yaptım )
1 su bardağı şeker (ben 3/4 su bardağı koydum)
1 çay kaşığı karbonat
1 paket vanilya ya da vanilya çubuğu (isteğe bağlı)
 
Derin bir tencereye sütümüzü ve vanilyamızı ekleyip ıstıyoruz . Kaynama noktasına geldiğinde içine şekerimizi ekliyoruz. Şekerler eriyene kadar karıştırıyoruz. Şekerler eridikten sonra altını kısıp karbonatı ekliyoruz. Karbonatı ekledikten sonra sütümüz bir anda köpürmeye başlıyor devamlı karıştırıp taşmasını önlüyoruz. Yarım saat kadar durmadan karıştırıyoruz. İşin bu kısmı biraz sıkıcı kolunuz yorulabilir ama emin olun sonuca değiyor. 25-30 dakika sonra sütün rengi değişmeye karamel kokusu çıkmaya başlıyor . 30 dakika karıştırdıktan sonra ara ara karıştımaya devam ediyoruz . yaklaşık 1 saatte hazır hale geliyor ... 1 kilo sütten 350 gr lık  kavanoz oluyor. ben sürülebilir olması için çok katılaşmasını istemedim isterseniz biraz daha kaynatıp tam macun kıvamında da yapabilirsiniz. Soğuyunca cam bi kavanoza koyup buzdolabında 2 ay saklayabilirsiniz tabi yemeden durabilirseniz... Ben 1 hafta zor dayandım ilk yaptığımda... Hepinize afiyet olsun :)
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder