16 Şubat 2014 Pazar

PORTAKALLI PIRASA

Hiç sevmediğiniz ve tadını hiç bilmediğiniz bir yemeği yaptınız mı hiç?
Ben bugün yaptım ... Zeytinyağlı Pırasa ... Daha önce yedim mi onu bile hatırlamıyorum ama kendimi bildim bileli pırasa ve bamya yemem . İştahla yiyenlere de hep şaşırmışımdır .
Merak ettim zeytinyağlı tariflerimin arasında yeri olsun istedim ve denedim . Biraz tatlı olmuştu ama lezzeti iyiydi ... Ben yine de havuçlarını ve soğanlarını yedim eşim de bayıla bayıla pırasalarını ...
 
 
Malzemeler;
2 adet pırasa,
2 adet havuç,
1 adet soğan,
2 adet küp şeker,
2 kaşık pirinç,
1 adet portakal suyu,
1,5 bardak sıcak su
zeytinyağ
tuz
 
Hazırlanışı;
  • Soğanı dörde bölüp ince ince doğrayalım ve zeytinyağında kavuralım.
  • Havuçlarımızı ve pırasamızı iyice yıkayıp verev olarak doğrayalım .
  • Kavrulan soğanlarımızın üzerine havuç ve pırasayı ekleyelim ve 3-4 dakika kavuralım.
  • Pirinci iyice yıkayıp suyunu süzelim ve tencereye ekleyelim.
  • 2 adet küp şekeri ve tuzu ,portakal suyunu ve sıcak suyu ekleyelim.
  • Pirinçler pişene kadar yaklaşık 15 dakika kadar pişirelim .
  • Soğuyunca servis tabağına alalım ve limon dilimi ile süsleyelim .
  • Afiyet olsun ...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder