10 Şubat 2014 Pazartesi

FIRIN T-BONE

Daha önce de denemiştim T-Bone pişirmeyi fakat o zaman salçalı yapmamıştım o yüzden de bu kadar lezzetli olmamıştı. Bu tarifi marketteki kasaptan aldım ve gerçekten enfes bir yemekle karşınızdayım. 

 
Malzemeler; (2 kişilik)
2 adet T-Bone (yaklaşık 600gr)
2 adet patates,
2 adet soğan,
2 adet havuç,
2 yemek kaşığı domates salçası,
1 yemek kaşığı biber salçası,
6-7 diş sarımsak ,
karabiber, toz kırmızı biber ve tuz
kekik yada biberiye (isteğe bağlı)
1-2 adet defne yaprağı
 
Hazırlanışı,
  • T-bone etleri iyice yıkayalım havlu kağıt ile kurulayıp tefal clipso düdüklü tencerede mühürleyelim.
  • Daha sonra üzerine etin batası su ve 2 adet defne yaprağı koyalım.
  • Düdüklünün zamanlayıcısını 20 dakikaya ayarlanıp sebze süzgecine havucu ve patatesi ekleyip düdüklünün ağzını kapatalım.
  • Genişçe bir kasede salçayı sıcak su ile özeyelim ve içine sarımsakları doğrayıp baharatları ekleyelim.
  • Herhangi bir fırın kabına (ben güveci tercih ediyorum çünkü servisi daha kolay oluyor ) pişen T-bonelarımızı , sebzelerimizi ve soğanımızı koyalım .
  • Üzerine salçalı sosumuzu döküp 20 dakika kadar fırında pişirelim .
  • Et suyuna yaptığımız şehriyeli pirinç pilavı ile servis edelim .
  • Afiyet olsun.
 
 
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder